Van beurs naar brievenbus

Ondernemer Jeroen was succesvol in het organiseren van beurzen voor architecten. Totdat de evenementenbranche en dus zijn bedrijf MaterialDistrict stil kwam te liggen. ‘Ik werd letterlijk gedwongen om keuzes te maken die ik al eerder had moeten maken.’

Jeroen van Material District

Het jaar 2020 was een ‘belangrijk jaar’ voor Jeroen en zijn bedrijf MaterialDistrict. De ondernemer organiseerde vóór corona beurzen waar architecten nieuwe materialen konden ontdekken. ‘We zochten de weg omhoog, en hadden een grote beurs van 17 tot 19 maart staan.’ Precies in die week werd een evenementenverbod afgekondigd. ‘De moed zakte me even in de schoenen.’ Toch zat er niets anders op dan door te gaan, stelt Jeroen. ‘Corona heeft ook veel goeds betekent. Het heeft me gedwongen om keuzes te maken, die ik eigenlijk eerder had moeten maken. Ik moest het omdraaien: normaal komen de architecten naar de beurs toe, nu heb ik bedacht om via de website samples van materialen aan te bieden voor thuisbezorging.’ Zijn tip? ‘Focus je vooral op het doel van het bedrijf. Mensen bij elkaar brengen was voor mij geen doel, maar een middel. Ik moest daarom teruggaan naar de kern. Hoe kan ik als ondernemer nog steeds waarde genereren?’